Personel ders verme hareketliliği, Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda ders vermekle yükümlü olan bir personelin, program ülkelerinden birinde ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda öğrencilere ders vermesine ve ders vermeye ilişkin olarak karşı kurumla ortaklaşa akademik/eğitsel faaliyetler gerçekleştirmesine imkân sağlayan faaliyet alanıdır.

Personel ders verme hareketliliği kapsamında, program ülkelerinden birinde yerleşik bir işletmede çalışan personelin Türkiye’de ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunda, öğrencilere ders vermek üzere davet edilmesi de mümkündür. İşletmeden ders vermek üzere davet edilecek personelin yurtdışında bir işletmede, eğitim merkezinde, araştırma merkezinde, ya da işletme tanımına uyan diğer bir kuruluşta istihdam edilmekte olması gerekmektedir. Bu çerçevede, uygun bir işletmeden kastedilen büyüklükleri, yasal statüleri ve faaliyet gösterdikleri ekonomik sektör ne olursa olsun, özel veya kamuya ait her tür kurum/kuruluş ile sosyal ekonomi dâhil her tür ekonomik faaliyette bulunan girişimdir. Hibesi Türkiye’deki ECHE sahibi bir yükseköğretim kurumunun Erasmus hareketlilik bütçesinden ödenerek davet edilecek kişi program ülkelerindeki ECHE sahibi yükseköğretim kurumlarından olamaz.

Personel ders verme faaliyeti gün tabanlı bir faaliyettir ve ders verilen günler için hibe ödemesi yapılır. Bu nedenle Personel Ders Verme Hareketliliği Anlaşmasında (Staff Mobility For Teaching - Mobility Agreement) ders verme programının gün bazında belirtilmesi gerekir.

Hareketliliğe katılmak isteyenler sırasıyla şu adımları takip ederler:

BAŞVURU AŞAMASI

1. Kabul Mektubu

Personelimiz ikili anlaşmalar listesine bakarak personel hareketliliği anlaşmamız bulunan üniversitelerdeki bölümlerde Erasmus kapsamında ders verme niyetlerini bildiren bir e-posta yazarak kabul mektubu alırlar. Anlaşmamız olmayan bir üniversiteye gitmek istemeleri halinde o üniversitenin ECHE sahibi olması ve  o üniversite ile en azından personel değişimi için anlaşma imzalamaları gerekir. Anlaşma olmayan bir üniversiteye ders verme hareketliliğine gidilemez.

2. Çevrimiçi Başvuru

"https://turnaportal.ua.gov.tr/" üzerinden gerekli form doldurulur ve başvuru yapılır. Yapılan başvurular değerlendirilir ve hareketliliğe hak kazanan personel listesi üniversitenin ana sayfasında ve Erasmus websayfasında duyurulur. 

HAREKETLİLİK ÖNCESİNDE

1. Erasmus Personel Hareketliliği Aday Bilgilendirme Toplantısı

Personelimiz üniversite anasayfası ve Erasmus websayfasında duyurulduğu şekilde, Erasmus+ personel hareketliliği aday bilgilendirme toplantısına katılır.

2. Karşı Kuruma Resmi Bildirim

Personelimiz hareketlilik için gideceği kuruma hareketlilik için seçildiğini e-posta ile bildirir.

3. Feragat

Seçilen personel hakkından feragat etmek istiyorsa ilanda bildirilen süre zarfında feragat ettiğini dilekçe ile bildirir. Yedeklerden seçilen adayın gitmeyi kabul ettiğini yazılı olarak bildirdikten sonra feragat için 5 iş günü süresi vardır. Bu süreden sonra feragat eden adaylar bir sonraki başvurularında -10 puan ile cezalandırılırlar. Feragat dilekçesi için tıklayınız. 

4. Görevlendirme Yazısı

EBYS üzerinden personel bağlı bulunduğu bölüm başkanlığına görevlendirme oluru için hareketliliğe hak kazandığını ilan eden yazı ve kabul mektubunu ekleyerek dilekçe yazar. Bölüm Başkanlığı, Dekanlık ve Rektörlük aracılığıyla görevlendirme oluru alınır.

5. Pasaport Çıkartma

Öğretim elemanları ve idari personel Hizmet Pasaportu (Gri Pasaport) alarak birçok ülkeye vize almak zorunda kalmadan gidebilirler. Aynı şekilde Yeşil Pasaporta da vize muafiyeti uygulanmaktadır. Pasaport prosedürleri sürekli değişiklik gösterdiğinden bu işlemler ile ilgili detaylı bilgiye İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü aracılığıyla ulaşılabilir. Ayrıca ülkelerin vize prosedürlerinin de takip edilmesi gereklidir.

Görevlendirme oluru alındıktan sonra Personel Daire Başkanlığı web sayfasındaki “Hizmet Damgalı Pasaport Formu” doldurulur ve görevlendirme yazısı ve form götürülerek Personel Daire Başkanlığı’ndan imza alınır. Buranın yönlendirmesiyle pasaport işlemleri için İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü'nden “https://randevu.nvi.gov.tr/#/nvi/anasayfa” web sayfası üzerinden randevu alınır. Gereken ödeme yapılır. Form ve ödeme makbuzuyla İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü'ne gidilir.

6. Seyahat Sigortası

Hareketliliğe hak kazanan personelimizin sadece resmi hareketlilik süresini kapsayan (5 günlük) bir seyahat sigortası yaptırması zorunludur ancak daha uzun süre yurtdışında kalınması halinde bu süre için de sigorta yaptırılmasını tavsiye ederiz. Bu belgenin fotokopisi personelin dosyasına konulmak üzere Erasmus Ofisi’ne teslim edilir.

7. Vize

Gri ya da yeşil pasaportla seyahat edecek personelimizin genellikle vize almaya ihtiyacı olmamaktadır ancak vize prosedürleri değişebilmektedir. Vize prosedürlerini takip hareketliliğe hak kazanan personelin sorumluluğundadır. İlgili konsolosluklardan vize başvuru gereklilikleri hakkında bilgi alınması gereklidir. Bu bağlamda, Erasmus sigortasını vize başvurusundan evvel yapmış olmak gerekiyorsa, o ülkenin prosedürlerini takip etmek gereklidir. Kimi zaman vize başvuruların sonuçlanması beklenenden uzun sürmektedir. Bu yüzden vize için erken başvurmak çok önemlidir. 

8. Banka Hesabı

Hareketliliğe hak kazanan personel, Gümüşhane Halk Bankası'ndan vadesiz Avro hesabı açtırır.

9. Erasmus Personel Hareketliliği Sözleşmesi

Hibeli yada hibesiz hareketlilikten yararlanan tüm personelimiz hareketlilikten en geç 1 ay önce Erasmus Ofisi tarafından hazırlanacak Erasmus Personel Hareketliliği Sözleşmesini imzalayacaklardır. Sözleşme iki kopya halinde hazırlanır, bir kopya Erasmus Birimi’nde, bir kopya da personelimizde kalır. Sözleşmede doğru banka hesabı bilgisi vermek hareketliliğe katılacak personelin sorumluluğundadır. Süreç tamamlanana kadar ilgili banka hesabı kapatılamaz.

10. Hibenin İlk Kısmının Personelin Hesabına Yatırılması

Kabul mektubundaki tarihler baz alınarak hibenin %80’i hareketlilikten en erken 3 ay evvel hesabınıza yatar.

HAREKETLİLİK SONRASINDA

1. Katılım Sertifikası (Certificate of Attendance)

Faaliyetin gerçekleştirildiği yükseköğretim kurumundan hareketliliğin başlangıç ve bitiş süresini teyit eden (imzalı ve mühürlü) bir Katılım Sertifikası alınır ve Gümüşhane Üniversitesi'nin Erasmus Ofisi’ne teslim edilir. Personelin hibesi bu sertifikada belirtilen tarihler dikkate alınarak hesaplanır. 

2. AB Anketi 

İlgili personelin e-posta adresine hareketlilik faaliyetini değerlendirecekleri bir AB Anketi gönderilecektir.  Faaliyetin tamamlanabilmesi için gelen anketi en kısa sürede bitiriniz. 

3. Hibenin İkinci Kısmının Personelin Hesabına Yatırılması

İlgili personelin kalan hibe tutarı hesabına yatırılır. 

ÖNEMLİ HATIRLATMALAR

  • Personel hareketliliği, ders verme faaliyeti eğitim alma faaliyetiyle birleştirilerek gerçekleştirilebilir. Bu kombinasyon, bütün olarak bir ders verme faaliyeti olarak değerlendirilir Yararlanıcı Modülüne (BM) Ders Verme faaliyeti olarak raporlanır.
  • Ders verme ya da eğitim alma faaliyeti aynı ülkede birden fazla ev sahibi kurum/kuruluşta gerçekleştirilebilir. Bu durum asgari faaliyet süresinin uygulandığı tek bir ders verme ya da eğitim alma faaliyeti olarak değerlendirilir.
  • Personelin hak kazandığı ilan edildikten sonraki süreç kendi sorumluluğundadır. 

 

Eğitim Verme Hareketliliği Eğitim Planı
Eğitim Verme Hareketliliği Başvuru Formu
Eğitim Verme Hareketliliği Hibe Sözleşmesi
Eğitim Verme Hareketliliği Nihai Rapor Formu